Halaman

Isnin, 7 Februari 2011

Rintihan...

Bersyukurlah dengan apa yang dikurniakan kepada kamu.
Dalam menusuri hidup ini, banyak nikmat yang ALLAH kurniakan kepada kita tanpa kita sedar. Namun berapa banyakkah kita bersyukur kepadanya.

Ya Tuhan, Aku tidak redha diriku berada dalam keadaan sebegini. Kuatkan aku. Sungguh aku takut dengan peringatan mu…

Bersederhana lah tapi istiqamah..insyaALLAH..
Dia sentiasa ada untukmu…
zikir
Orang yang berzikir dalam keadaan lalai lebih teruk daripada orang yang mengabaikan zikir.
Apakah itu zikir?
Mengingati ALLAH. Bukan sekadar lafaz. Ia lahir dari hati yang ikhlas. Tanda syukur kepadanya.
Doa
Senjata orang mukmin.
Sebagai pengabdian kepadanya. Bukan sekadar meluahkan apa yang kita mahu. ALLAH itu memang maha mengetahui.
Berdoalah dengan hati yang penuh harap dan khusyuk.
Ingatlah itu adalah tali penghubung maha khaliq dengan hambanya. Jika sepasang kekasih berhubung menggunakan internet dan telefon yg menggunakan kemudahan teknologi dan kudrat,,tapi hubungan seorang hamba dengan kekasih yang sentiasa mencintainya tanpa mengira apa jua keadaannya hanyalah dengan beribadat kepadanya..malah cukup sekadar mengingati nya setiap masa. Berdoalah kepadanya..
Ya ALLAH aku mengenal cintamu terlebih dahulu daripada cinta yang lain. Ampuni aku kerana aku sering melupakan mu sedangkan engkau tidak pernah melupakan aku,,,
Astaghfirullah….

Tiada ulasan:

Catat Ulasan