Halaman

Ahad, 6 Januari 2013

"Aku adalah Dekat"




Jangan pernah rasa bersendirian...

Kerana.. DIA sentiasa ada untuk kita.


Sentiasa ada....



"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu mendapat petunjuk (berada dalam kebenaran
)"
(Al-Baqarah: Ayat 186)



"Ingatlah kamu kepadaKu, nescaya Aku ingat kepadamu..." (Al-Baqarah :152)


"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu, bila disebutkan nama ALLAH, maka gementarlah hati mereka"
(Al-Anfal : 2)


"ALLAH pelindungmu dan Dialah sebaik-baik penolong" (Al-Imran :150)


"Tuhan yang telah menciptakan aku, maka Dialah yang menunjuki aku dan Dialah yang memberi makan dan minum padaku dan apabila aku sakit, Dialah yang menyembuhkan. dan yang mematikan aku dan akan menghidupkan aku kembali"
(As-Syu'ara :78-81)


"ALLAH menghendaki kemudahan bagimu dan tidak menghendaki kesusahan bagimu..."
(Al-Baqarah : 185)




~Cukuplah...hanya ayat2 cintaNya sahaja yang mampu menenangkan hati hamba2Nya..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan